Українська мова та література вчитель Мар'янченко В.П.

Домашнє завдання відправляйте мені на пошту

 gorbvp45@gmail.com


онлайн-уроки (програма zoom)

ідентифікатор 847-098-9063 пароль0302

Завдання на 10 тиждень карантину 25.05-29.05

28.05
5 клас
Українська мова
Синтаксис і пунктуація. Підсумковий урок.
Повторити параграф 69.

6 клас
Українська мова
Лекикологія і фразеологія.
Повторити параграф 66.

9 клас
Українська мова
Орфографія і пунктуація.
опрацювати сторінки 251-258.

26.05
9 клас 
Українська література
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.
Опрацюйте і ознайомтеся зі збіркою "Сузір'я"

5 клас
Українська мова
Фонетика і графіка. Орфоепія і орфографія.
Повторити параграф 68.

6 клас
Українська література
Контрольна робота. Леонід Глібов, Степан Руданський , Павло Глазовий. (тестування)
Контрольна робота за посиланням:https://drive.google.com/open?id=1RoJpV47PnK8kQ2S9ShNmSbQ7fwSgfE1W
Виконані роботи присилайте мені на пошту до 18.00 26.05.

8 клас
Українська література
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.
Ознайомтесь зі збіркою "Сузір'я".

5 клас
Українська мова(індивідуальне заняття)
Повторити вимову префіксів з- , с-.
25.05
5 клас
Українська мова
Лексикологія. Будова слова й орфографія.
Повторити параграф 66,67

5 клас
Українська література
Контрольна робота. Письмовий твір "Мій улюблений герой".
Напишіть твір про свого улюбленого героя. Роботи присилайте мені на пошту до 18.00 26.05.

6 клас 
Українська мова
Контрольна робота.Займенник.(тестування)
Контрольна робота за посиланням:https://drive.google.com/open?id=1-a1immrODHsk6vudPEgriNS9kQV3oGNL
Виконані роботи присилайте мені на пошту до 18.00 25.05.

9 клас
Українська мова 
Мовні аспекти вивчення речення. Редагування словосполучень і речень, у яких допущено граматичні помилки.
Повторити параграф 1,2.

8 клас
Українська мова
Словосполучення. Речення, його види. Редагування сполучення і речень, у яких допущено граматичні помилки.
Повторити параграф 3-4.

9 клас
Українська мова (Індивідуальне заняття)
Повторити розділові знаки між частинами складносурядного речення.


Завдання на 9 тиждень карантину 18.05-22.05

22.05
5 клас
Українська література
Урок позакласного читання. Валентин Чемерис "Аравійська пустеля"
-Знайдіть та прочитайте твір Валентина Чемериса "Аравійська пустеля".
Домашнє завдання:підготуватися до контрольної роботи.

6 клас
Українська мова
Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Займенник"
-опрацюйте параграф 65, вправа 556.
Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи.

6 клас
Українська література
Павло Глазовий. Стисло про письменника. "Еволюція" ,"Найважча роль", "Заморські гості", "Похвала", "Кухлик". Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=g18NNQm3TNI
Домашнє завдання: вивчити одну гумореску на вибір на пам'ять.

8 клас
Українська мова
Контрольна робота. Речення з відокремленими членами (тестування).
Перейдіть за посиланням:https://drive.google.com/open?id=1hl_uxfjrF9EQ6IULfzrSVtzrj9Zp2U5v
Виконану роботу присилайте мені на пошту до 18.00 22.05. Бажаю успіхів!

8 клас 
Українська література
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: "Загибель яскравої особистості у суспільній неволі (за повістю Ю.Дрозда "Білий кінь Шептало")", Добро і зло в сучасному світі (за повістю Ю.Винничука "Місце для дракона")", "Поетизація першого почуття у повісті В.Чемериса "Вітька+Галя, або повість про перше кохання"".
Роботу присилайте мені на пошту до 18.00 23.05.

21.05
9 клас
Українська мова
Контрольна робота. Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності (тестування).
Контрольна робота за посиланням:https://drive.google.com/file/d/1DafT-h1GggSyobs9kavzg6J6Z1vubYeL/view?usp=sharing Бажаю успіхів!
Контрольну роботу присилайте мені на пошту до 18.00 21.05.

6 клас 
Українська мова
Урок мовленнєвого розвитку. Есей світоглядного змісту (орієнтовні теми: "Кого  можна назвати патріотом рідної землі", "У чому полягає життєвий успіх")
-онлайн-урок о 10.40-11.10.
Домашнє завдання: написати есей.

5 клас 
Українська мова
Контрольна робота. Складні речення. Пряма мова. Діалог (тестування).
Контрольна робота за посиланням:https://drive.google.com/file/d/1pvUERBSQQqQ_qf3NL8VOfwV_SuUXnB0D/view?usp=sharing Бажаю успіхів!
Виконану роботу присилайте мені на пошту до 18.00 21.05.

19.05
9 клас
Українська література
Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів - людей із народута понночки. Авторська позиція у творі.
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=5udvDMoUDFk
-онлайн-урок о 10.00-10.30.
Домашнє завдання: напишіть листа авторові улюбленої книжки.

9 клас
Українська література
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем:
"Ідея соборності та незалежності України (за романом П.Куліша "Чорна Рада")"
"Антикріпосницька спрямованість повісті Марка Вовчка "Інститутка"".

5 клас
Українська мова
Інсценування байки, текст якої містить діалог.
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=wK9D2HE1X9c
Домашнє завдання: повторити вивчений матеріал.

6 клас 
Українська література
"Запорожці в короля". Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність.
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=IZhY5ZtdK8U
Домашнє завдання: прочитати "Запорожчі в короля".

8 клас
Українська література
Образи Вітьки Горобця ,Федька Котигорошка ,Галі Козачок.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=KL3QmbUfHco
Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи.

5 клас
Українська мова (Індивідуальне заняття)
Повторити основні правила переносу.
18.05
5 клас 
Українська мова
Тире при діалозі. Тренувальні вправи.
-виконайте вправи:495,500.
Домашнє завдання:повторити параграф 64.

5 клас
Українська література
Переказування найцікавіших епізодів повісті. Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=44L6A-wURzg
-перекажіть епізод твору,який вам найбільше сподобався.
Домашнє завдання:складіть власну версію закінчення повісті.

6 клас
Українська мова
Написання займенників з прийменниками окремо.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=bLK2d5ql0oc
-онлайн-урок о 10.00-10.30.
Домашнє завдання: повторити параграф 62.

9 клас 
Українська мова.
Урок мовленнєвого розвитку. Конспект сприйнятого на слух науково-навчального тексту.
-опрацюйте сторінки 248-250;
-попросіть когось з рідних прочитати текст вправи 523. Прослухайте текст та складіть конспект почутого.
Домашнє завдання:повторити вивчений матеріал та підготуватися до контрольної роботи.

8 клас
Українська мова.
Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Речення з відокремленими членами".
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=NCibkvIU3Ek
-онлайн-урок о 10.40.-11.10.
Домашнє завдання: параграф 37, вправа 385.

9 клас
Українська мова (Індивідуальне заняття)
Повторіть розділові знаки при прямій мові та діалозі.

Завдання на 8  тиждень  карантину 12.05-15.05

15.05
5 клас
Українська література
Микола Вінграновський. Основні відомості про письменника. "Сіроманець". Захоплива і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи. Гуманізм повісті.
-Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=V9MqdGukbTk
Домашнє завдання: читати повість.

6 клас 
Українська мова
Правопис заперечних займенників.
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=-e58UIoLjNc
Домашнє завдання:параграф 62, 526.

6 клас
Українська література
Степан Руданський. Коротко про письменника. Співомовки С.Руданського - унікальне явище у світовому письменстві. Показ кмітливості народу у співомовці "Добре торгувалось".
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=ZUM4EL76eZM
Домашнє завдання: читати біографію письменника та співомовки.

8 клас
Українська література
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору.
_перегляньте відео:https://www.youtube.com/watch?v=DbJ2dtb8gpo
Домашнє завдання: підготуватися до характеристики героїв твору.


14.05
5 клас
Українська мова
Діалог. Тире при діалозі.
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=gyC5ii6XKvw
-онлайн-урок о 10.00-10.30.
Домашнє завдання: виконайте вправу 499.

6 клас
Українська мова
Написання разом і через дефіс неозначених займенників.
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=xN4M2BI8sSU
-онлайн-урок 10.40-11.10.
Домашнє завдання: параграф 62, вправа 531 або 534.

9 клас
Українська мова
Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях.
-https://www.youtube.com/watch?v=u9btCjjVHuU
Домашнє завдання: виконати вправу 426.

12.05
9 клас 
Українська мова
Контрольний диктант
-онлайн урок о 10.00-10.30

9 клас 
Українська література
Марко Вовчок. Життя і творча діяльність. Повість "Інститутка". "Народні оповідання"; продовження теми народного життя в повісті "Інститутка".
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=6s5BbUcndAA
https://www.youtube.com/watch?v=M4rx71G9V6g
-онлайн-урок о 10.40-11.10.
Домашнє завдання:прочитати повість "Інститутка".

5 клас
Українська мова
Діалог.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=3C5WBkg-VOc
Домашнє завдання:опрацювати параграф 64, виконати вправу 496.

6 клас 
Українська література
Урок мовленнєвого розвитку. Написання листа авторові байок Леоніду Глібову.
-написати листа до автора.
Домашнє завдання: читати виразно байки Л.Глібова

8 клас
Українська література
Валентин Чемирис. Основні відомості про письменника. "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання" - гумористична повість про життя та пригоди школярів із села Великі  Чаплі: дружбу і перше кохання.
-Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=1mqHgmL3J28
https://www.youtube.com/watch?v=EaYXDSvr4Zs
Домашнє завдання: прочитати повість.

5 клас
Українська мова (індивідуальне заняття)
Повторити написання префіксів роз- і без-.


Завдання на 7 тиждень карантину 04.05-8.05

08.05
5 клас
Українська література
Допитливий, чуйний, добрий хлопчик. Олесь, його жага пізнавати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості. Урок виразного читання. Читання прозового уривка з оповідання "Дивак".
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=iFRFug6vNfo
Домашнє завдання:виразно читати прозовий уривок з оповідання "Дивак", яке найбільше сподобалося.

6 клас 
Українська мова
Відмінювання займенників усіх розрядів.
-опрацювати 62,63,64.
Домашнє завдання: виконати вправу 542.

6 клас 
Українська література
"Муха і Бджола". Зневага д надокучливих, ледачих людей, що живуть за рахунок інших. Викриття дурості й пихатості в байці "Жаба і Віл".
-Перегляньте відео за посиланням : https://www.youtube.com/watch?v=bd44aOJ5Wag
https://www.youtube.com/watch?v=P_KdSgbheSc
Домашнє завдання: прочитати байки.

8 клас
Українська мова
Відокремленні уточнювальні члени речення.
-прегляньте відео за посиланням : https://www.youtube.com/watch?v=P_KdSgbheSc
Домашнє завдання: повторити параграф 36, вправа 373.

8 клас 
Українська література
Урок позакласного читання. Оксана Думанська "Школярка з передмістя".
-знайти та прочитати один з творів Оксани Думанської.


07.05
5 клас
Українська мова
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.
-опрацювати параграф 63;
-перегляньте відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=wqEwZrirVd8.
Домашнє завдання: 493.

6 клас 
Українська мова
Відмінювання займенників усіх розрядів.
-перегляньте відео за посиланням https:// www.youtube.com/watch?v=QvKvlswI4UQ;
-онлайн-урок о 10.40-11.10.
Домашнє завдання:опрацювати параграф 65.

9 клас 
Українська мова
Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях .
-повторити параграф 11,12,25,26,27,30.
Домашнє завдання: виконати вправу 426.

05.05
9 клас
Українська література
1)Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності,  працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов'язку.
2)Порівняльна характеристика образів Якима Сомка та Іванця Брюховецького. Оцінка роману Т.Шевченком.
-Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=dzv_PgMHBHM;
https://www.youtube.com/watch?v=DzxN3tRgZIQ
-онлайн урок о 10.00-10.30 та 10.40-11.10.
Домашнє завдання:читати роман.

5 клас
Українська література
Григір Тютюник. Коротко про письменника. "Дивак". Ідея неповторюваності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів - природи і людини, зображені в оповіданні. Точність і лаконізм описів природи.
-Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=GwvOZIsF7ck
 https://www.youtube.com/watch?v=7aPIMxKGO_g
-онлайн-урок о  11.20-11.50.
Домашнє завдання: читати оповідання.

6 клас
Українська література
Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. Роль гумору в житті українців. Леонід Глібов - визначний український байкар, поет. Сатиричне змалювання сучасної авторові судової системи у байці "Щука". Побудови байки.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=WVrv5njiXUI
Домашнє завдання: читати байку.

8 клас
Українська література
Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя.
-Переглянути відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=pTf-GBbLeQQ
Домашнє завдання:підготуватися до уроку позакласного читання.

5 клас 
Українська мова (індивідуальне заняття)
Повторити написання префіксів пре-, при-,прі-.




04.05
5 клас
Українська мова (2 уроки)
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-роздум на тему, пов'язану  з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі .
Орієнтовні теми:
-"Чому людина має бути чемною";
-"Чому потрібно захищати слабших";
-"Чому потрібно вивчати іноземну мову".
Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=UrkFq-nE87g
Домашнє завдання :написати твір-роздум.

6 клас
Українська мова
Урок мовленнєвого розвитку. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів.
Орієнтовні теми:
-"Що я роблю для здійснення своєї мрії";
-"У чому полягає гідність людини";
-"Що важливіше - наполегливість чи скромність"
Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=DScjWCV6EHM
Домашнє завдання:напишіть твір розповідного характеру з елементами роздуму.

9 клас
Українська мова
Ключові слова в тексті й абзаці. Види й засоби міжфразового зв'язку (повторення й узагальнення)
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=keK7tZrTPFU
Домашнє завдання: Виписати із твору "Назар Стодоля" Т.Шевченка фрагменти текстів із послідовними та пралельними  міжфразовими зв'язками.

9 клас
Українська мова (індивідуальне заняття)
Повторити правила вживання  апострофу та знаку м'якшення .




Завдання на 6 тиждень карантину 27.04- 30.04

30.04
5 клас
Українська мова
Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.
-опрацюйте 60 параграф.
Домашнє завдання : виконайте вправу475.

6 клас 
Українська мова
Розряди займенників за  значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні; питальні й відносні; заперечні; означальні й неозначені.
-опрацюйте сторінки с193-212;
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=6HQ4Ksolyns
-онлайн-урок о 10.40-11.10.
Домашнє завдання: виконати вправу 529.

9 клас 
Українська мова
Урок мовленнєвого розвитку. Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей.
-онлайн-урок о 11.20.-11.50.
-опрацювати сторінки підручника 246-248;
Домашнє завдання: виконайте вправу 522.



28.04
9 клас
Українська література
Контрольна робота. Творчість Т.Шевченка. 
-перейдіть за посиланням:https://drive.google.com/file/d/1GTXeVEh1Ne5Q5gQLYEunY0rhjCuWaeyT/view?usp=sharing
Домашнє завдання:повторити вивчений матеріал.

9 клас
Українська література
П.Куліш - відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач, автор підручників для школи, українського правопису. "Чорна рада"- перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет. Символи роману.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=S8cNJLsL25U
https://www.youtube.com/watch?v=to1S-rN7IGI
Домашнє завдання: читати роман-хроніку "Чорна рада".

5 клас
Українська мова
Кома між частинами складного речення з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.
-перегляньте відео за птсиланням:https://www.youtube.com/watch?v=MXEJLEeLK5M
Домашнє завдання:опрацювати параграф 61, виконати вправу 479.

6 клас
Українська література
Контрольна робота. Письмовий твір "Безсмертя і добро, вічність і краса - основа життя людини на землі. (за вивченими творами).
Написати твір за вивченими творами.

8 клас 
Українська література
Парадокс: дракон Грицько- поет і християнин.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=9HK1SAmV96o
Домашнє завдання:повторити вивчений матеріал.







27.04

5 клас 
Українська мова
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=yh_b4PfD1Bo.
Домашнє завдання:опрацюйте параграф 60, виконайте вправу 471.

5 клас
Українська література
Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі і довкілля. "Осінь-маляр із палітрою пишною..."
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=FFHEEqGWdTY;
Домашнє завдання: скласти художній етюд про природу.

6 клас
Українська мова
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=wMjyTJYVjtA.
Домашнє завдання:опрацюйте параграф 59, виконайте вправу504.

9 клас 
Українська мова
Текст, основні ознаки його. Будова тексту. Мікротема й абзац.
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=IfFvzQpUjlU.
Домашнє завдання: опрацюйте параграф 33, виконайте вправу 410.

8 клас 
Українська мова
Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис місцевості (вулиці, міста, села) на основі особистих спостережень і вражень або за картиною в художньому стилі(за складеним планом) з використанням відокремлених означень або обставин.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=10WSb157XiI.
Домашнє завдання: написати твір-опис місцевості.

9 клас індивідуальне заняття
Українська мова 
Повторити розділові знаки у реченнях з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку.

Завдання на 5 тиждень карантину 21.04-24.04

24.04
5 клас 
Українська література
Максим Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її засобами поетичної мови. "Дощ" ("Благородний, довгожданий...")
-перегляньте  відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=UOiI_uqZSPQ;
-опрацювати сторінки підручника 212-214.
Домашнє завдання: вивчити напам'ять поезію М.Рильського на вибір.

6 клас 
Українська мова
Контрольна робота. Числівник.
-перейдіть за посиланням:https://drive.google.com/file/d/1KsKgLP1cVI1K6dCn0KNJeiF41sG_9viy/view?usp=sharing
Домашнє завдання:повторити вивчений матеріал.

6 клас 
Українська література
Клим Джура - рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.
-перейдіть за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=ByBDVO_CufE
Домашнє завдання: дочитати повість.

8 клас
Українська мова
Відокремлені обставини.
-перейдіть за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=O8sQzLAIy1s;
-онлайн-урок о 13.10-13.40.
Домашнє завдання: параграф 35, вправа 381.

8 клас 
Українська література
Підтекст твору. Проблематика твору Ю.Винничука "Місце для дракона"
-прегляньте відео-урок : https://www.youtube.com/watch?v=hBQ8U-A2LUU
Домашнє завдання: дочитати повість-казку.







23.04.

5 клас
Українська мова
Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів.
Перейдіть за посиланням:
Домашнє завдання: повторити вивчений матеріал.


6 клас 
Українська мова
Узагальнення  і систематизація вивченого з теми "Числівник"
-онлайн -урок 10.40-11.10;
-опрацювати тестові завдання с.186-187;
-дати відповіді на запитання для самоперевірки с 187.
Домашнє завдання: повторити тему "Числівник"

9 клас 
Українська мова
Урок мовленнєвого розвитку. Складання і розігрування діалогів-обговорень (прочитаної книжки, прочитаних новинок ), діалогів- домовленостєй.
-перейдіть за посиланням та ознайомтеся: https://naurok.com.ua/urok-skladannya-y-rozigruvannya-dialogu-domovlenosti-z-vidpovidnoyu-argumentacieyu-39932.html
Домашнє завдання: складіть діалог-обговорення або діалог-домовленість.







21.04

9 клас Українська література

Підсумковий урок: Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Шевченко та історико-культурний поступ України. Ушанування пам'яті поета в Україні й за кордоном.

-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=2uEJdEeZmNw ;
-онлайн-урок о 10.00-10.30.
Домашнє завдання: опрацювати с.249 підручника.

Урок позакласного читання. Тарас Шевченко. "Назар Стодоля"

-перегляньте відео за посиланням : https://www.youtube.com/watch?v=cRxP_9RE1Dw.
-онлайн-урок о 10.40-11.10
Домашнє завдання: прочитати п'єсу.

5 клас 
Українська мова

Урок мовленєвого розвитку. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.

-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=JadqQG0LKzo.
Домашнє завдання: написати листа.

6 клас 
Українська література
Роль сім'ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.



Домашнє завдання: складіть усну розповідь про родину Клима Джури.



8 клас 

Українська література



Юрій Винничук.Стисло про письменника. "Місце для дракона" - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть "драконячі закони".- Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=mlR6XEr3nXw.Домашнє завдання:Прочитати І-ІІІ розділи.



5 клас Індивідуальне заняття

Українська мова 

Звертання та вставні слова.

-Складіть 2 речення зі звертанням і 2 речення зі вставними словами.




Завдання на 4 тиждень карантину 13.04-17.04


17.04.

5 клас 
Українська література
Контрольна робота . Тарас Шевченко , Павло Тичина, Євген Гуцало.
Виконайте контрольну роботу:https://drive.google.com/file/d/1DtlJrtEz2g3MhW8iL5IpKMdczMUUTBvI/view?usp=sharing
Домашнє завдання: повторити вивчений матеріал.

6 клас 
Українська мова
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі.
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=LW38-VqHndU ;
-опрацюйте сторінки підручника 180-181;
Домашнє завдання: створіть оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу.

6 клас 
Українська література
Леся Воронина "Таємне Товариство боягузів". Робота над змістом творую Проблеми сміливості й боягузтва в повісті.
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=G2g1aVp1WeU;
Домашнє завдання: дочитати повість.

8 клас
Українська мова
Відокремлені додатки.
-Перегляньте відео:https://www.youtube.com/watch?v=3v3ddaIBtlg;
-опрацюйте параграф 34 с.156-158.
Домашнє завдання: виконати вправу 349.

8 клас 
Українська література
Алегоричність образу коня Шептала.
-Прегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=ATQBjlr1M5Q;
https://www.youtube.com/watch?v=VGLk6imaXik;
Домашнє завдання: дайте характеристику коня Шептала.



16.04

5 клас
Українська мова
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці).
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=-RSUtO_Wg3I  ;
Домашнє завдання:опрацювати сторінки підручника 178-179.

6 клас 
Українська мова
Узгодження числівників з іменниками.
-Перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=1HnwPHC651E ;
-онлайн-урок о 10.40-11.10;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 57, виконати вправу 487.

9 клас 
Українська мова
Обговорення питання "Чи придатна рок-музика для передавання патріотичних настроїв, думок, закликів?" з ілюструванням виступів прикладами сучасних українських рокових пісень. Викладення підсумків обговорення для розміщення на шкільному веб-сайті у формі роздуму, що містить складні речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв'язку.
-онлайн-урок о 11.20-11.50;
Домашнє завдання: підсумки у формі роздуму.



13.04
5 клас 
Українська мова
Виділення вставних слів на письмі комами.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=UE1ekJHHri8;
-виконайте вправу 466.
-онлайн-урок 10.00-10.30.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 58,виконати вправу 461.

5 клас 
Українська література
Співчуття, милосердя - шлях до перемоги добра.Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.
-онлайн-урок 10.40-11.10.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=B3pTe2fXxxc
Домашнє завдання : скласти характеристику хлопчиків.

6 клас 
Українська мова
Написання разом порядкових числівників з -тисячний.
-опрацюйте параграф 56, виконайте вправу 477.
Домашнє завдання: виконати вправу 478.

9 клас
Українська мова 
Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв'язку.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=A4vlNSmKqxU
-виконайте вправу 398.
Домашнє завдання: параграф 32, вправа 404.


8 клас 
Українська мова
Відокремлені прикладки.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=5rybDQvfOp0
-виконайте вправу 336.
Домашнє завдання:параграф 33, вправа 341.

Індивідуальне заняття 9 клас
Повторити складносурядні та складнопідрядні речення.


14.04

9 клас Українська література
Ностальгія за ідилією  родинного життя, висока філософія життя людини на землі ("Росли укупочці, зросли...). Біблія в житті Т.Шевченка. Світле пророцтво поета (Ісаїя. Глава 35"). Художня інтерпритація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т.Шевченка. Глибока смутна пророка занепадом моральності, неправедними діяннями "сильних світу", пригнічення люду новими, внутрішніми "ворогами". Біблійні реалії в текстах твору.
-пергляньте відео за посиланням:
1. https://www.youtube.com/watch?v=fnyfRfiPnBg
2.https://www.youtube.com/watch?v=2ZrQhZWSEXU
3.https://www.youtube.com/watch?v=Dys_B8G1Vn0
Домашнє завдання: опрацювати сторінки підручника 239-249.

5 клас
Українська мова
Складання інформаційного повідомлення до шкільного веб-сайта про цікавий випадок із життя класу ( з використанням вставниз слів і словосполучень).
-перегляньте презентацію за посиланням:https://drive.google.com/file/d/1cpJoMbO-NDGRUJ7uXi4uNGjAP4mxrYBx/view?usp=sharing
Домашнє завдання: скласти інформаційне повідомлення до шкільного веб-сайту про цікавий випадок із життя класу.

6 клас 
Українська література
Леся Воронина - сучасна письменниця, авторка багатьох книжок для дітей. "Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9"- фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності.
-перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=gwtisTYLw00
https://www.youtube.com/watch?v=XhVYhg4GJhY
Домашнє завдання:прочитати повість.

8 клас 
Українська література
Володимир Дрозд. Основні відомості про письменика. "Білий кінь Шептало". Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини  в суспільстві, її знеособлення.
-перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=9nzK0BQ4fPM
https://www.youtube.com/watch?v=2mRdkeXqDlY
Домашнє завдання: прочитати оповідання "Білий кінь Шептало"

Індивідуальне заняття 5 клас 
Повторити головні та другорядні члени речення.






Завдання на 3 тиждень карантину 06.04.-10.04

10.04


6 клас 

Українська література
Урок виразного читання. Читання прозового уривка з повісті "Митькозавр з Юрківки , або Химера лісового озера".
-виразно прочитайте уривок ,який вам найбільше сподобався;
-використовуючи цитати з тексту доведіть, що Сергій і Митько люблять природу; що вони шукачі пригод;  що вони допитливі.
Домашнє завдання:переказати улюблений уривок з повісті.

6 клас 

Українська мова

Роздільне написання складених числівників.
-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=KQA_pa7d_Aw ;
-дайте відповіді на запитання підручника с. 187;
-виконайте вправу 490;
Домашнє завдання: вправа 497, параграф 58.

5 клас

Українська література

Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла - наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні "Лось".
-перегляньте біографію письменника за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=yduFO5zcSPM ;
-прослухайте аудіо-твір "Лось" :https://www.youtube.com/watch?v=yDAizIj3kYc.
Домашнє завдання: опрацюйте с.203-210.


8клас 
Українська література
Контрольна робота . М.Коцюбинський, О.Довженко, Н.Бічуя. 
Перейдіть за посиланням:
Домашнє завдання :повторити вивчений матеріал.

8 клас 

Українська мова

Відокремленні  означення.

-переглянути відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=Hp9GNmPyTdE ;
- виконати вправу 317 (усно), 320 (письмово);
-онлайн-урок о 11.40-12.10.

Домашнє завдання: параграф 32, повторити параграф 31, вправа 321.


09.04

 6 клас Українська мова

Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.

-Записати цифри словами. Визначити відмінок числівників.
1)         До 367 додати 7.
2)         Від 292 відняти 24.
3)         Сума чисел дорівнює 203.

Прочитати. Переписати, на місці крапок, де треба, поставити м’який знак. Аргументувати свій вибір.
1) Море буває тр.ох сортів: тихе море, хвильове море й бур’яне море.
2) Уперше зворотний бік Місяця було сфотографовано в жовтні тисяча дев’ятисот п’ят..десят дев’ятого року.
3) Написи повторювалися дванадцятьма мовами.
4) Місяць мчить навколо Землі зі швидкістю три тисячі шіст..сот вісім..десят один кілометр на годину.
5) Чотири українські фронти рухались на захід чотир..ма залізними потоками. (За О. Довженком).
Пояснити правопис виділених слів.
Зробити синтаксичний розбір третього речення.

Домашнє завдання:Провідміняти числівники двадцять вісім, триста шістдесят чотири. Пояснити їх правопис. с.167 вивчити правила.




5 клас 
Українська мова
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів.
-Запишіть слова. Поясніть орфограми.
Бе..журно, ро..ширити, бе..порадний, ро..плавлений, ро..шукати, ро..ширений, ро..чарувати, бе..словесний, бе.. страшний.
-Перегляньте відео за посиланням: частина 1https://www.youtube.com/watch?v=PD3bGpmed2g ; частина 2 https://www.youtube.com/watch?v=7xfoSPBPglc ;
-виконайте вправу 295.
Домашнє завдання: вивчити параграф 28, виконати вправу 297.
9 клас
Українська мова
Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв'язку.

Експрес-тест
1 .Складним називається речення, яке складається з:
а) двох і більше простих речень, об'єднаних в одне ціле за змістом, інтонацією, з допомогою сполучників або без них;
б) двох і більше простих речень, одне з яких обов'язково двоскладне, а інші - односкладні;
в) двох і більше простих речень, часто не пов'язаних за змістом інтонаційно.
Начало формы
2.Складні речення утворюються:
а) лише з двоскладних речень, рівноправних між собою;
б) лише з односкладних речень, залежних одне від одного;
в) з двоскладних чи односкладних простих речень, кожне з яких має свою граматичну основу.
Начало формы
З. Кілька частин, що входять у складне речення, можуть поєднуватися:
а) сурядним, підрядним, сполучниковим і безсполучниковим зв'язком;
б) лише сурядним і підрядним сполучниковим зв'язком;
в) лише сурядним, сполучниковим і безсполучниковим зв'язком.
4. Речення Над світом стояла така тиша, що чути було, як плакала надламана гілка:
а) складносурядне;
б) складнопідрядне;
в) безсполучникове;
г) складнопідрядне з кількома підрядними;
д) складне речення з різними видами зв'язку.
5. У реченні Я вірю добро і краса житимуть вічно... потрібно поставити такий розділовий знак:

а) кому;
б) крапку з комою;
в) двокрапку;
г) тире.

-онлайн -урок 0  10.20-10.50

Домашнє завдання:виконайте вправу 400.


07.04

8 клас 
Українська література
Урок мовленнєвого розвитку. Написання фанфікфів на основі повісті "Шпага Славка 
Беркута"
-ознайомтеся з поняттям "фанфіки": https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%BD%D1%84%D1%96%D0%BA
Домашнє завдання: написати фанфіки на основі повісті.
5 клас 
Українська
"Гаї шумлять..", "Блакить мою душу обвіяла...". Мелодійність віршів П.Тичини.
-прослухайте аудіо-вірш за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=0o7-B9QuViE

B9QuViEhttps://www.youtube.com/watch?v=heFoQ-FOgbo

-опрацювати сторінки підручника 200-201.

Домашнє завдання: вивчити один з віршів п.Тичини напам'ять.




9 клас
Українська мова
1.мовленнєвого розвитку. Підготовка до написання контрольного переказу тексту наукового стилю.  
2.Написання переказу тексту наукового стилю.

Які ви знаєте стилі мовлення?
Які ознаки характерні для наукового стилю?
Чим відрізняється науковий стиль від інших стилів?
Які є види переказів?

Перейдіть за посиланням та опрацюйте документ:


Домашнє завдання:напишіть переказ в зошит , повторіть речення з різними видами зв'язку.


6 клас 
Українська література
Характеристика образів Сергія і Митька. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків.

-Літературний диктант:

1.Ірина Семенівна була вчителькою...

2.Герої твору — вже учні класу...
3.Василь Трош — це в майбутньому..
4.Кому з героїв твору належить цей опис зовнішності: «У темних смугастих штанях, вправлених у запилені чоботи, в синьому бувалому в бувальцях піджаку й кашкеті»?
5.Що цікавого розповів велосипедист про озеро?
-онлайн-урок 11.00-11.30
Домашнє завдання: скласти цитатну характеристику хлопців.

06.04

5 клас

Українська мова
Урок мовленневого розвитку.  Контрольний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

-Які стилі мовлення ви знаєте?
-Які мовні особливості характерні художньому стилю мовлення?
-Назвіть відомі вам типи мовлення та дайте їм характеристику.
-1.онлайн-урок  9.00-9.30
-2.онлайн -урок 9.40-10.10
 -перегляньте віео за посиланням та виконайте завдання: https://www.youtube.com/watch?v=Wh3f_pzB2ZE.

Домашнє завдання : написати переказ.

6 клас 
Українська мова

Відмінювання та написання порядкових числівників.

      - Самостійна робота.
Запишіть словами й провідмінюйте подані числівники.
357, 9, 8, 682, 540, 3.
- перегляньте відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=3GFKhoNlNWM;
-опрацюйте матеріал підручника на сторінці 177-180.
-виконайте вправу 475,478.
 Домашнє завдання: параграф 56, вправа 479.


9 клас
Українська література

Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі ("У нашім раї на землі.."). Наскрізний ліризм творів Т.Шевченка про жіночу долю.
-прослухайте аудіо-вірш за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=JGOT93UDLDo;
-перегляньте відео за посилання :
1)https://www.youtube.com/watch?v=nrwvmN0wTAI&t=49s;
2)https://www.youtube.com/watch?v=N_3fTTtuB1Q;
Домашнє завдання: написати лист до будь-якої героїні творів Т.Шевченка.

8 клас 
Українська мова

Урок мовленнєвого розвитку. Інтерв'ю в публіцистичному стилі.
-Які ви знаєте стилі мовлення?
-Яким стилем найчастіше послуговуються на радіо й телебаченні?
-Де ще можна застосувати цей стиль?
-виконайте вправу 447;
-опрацюйте матеріал підручника на сторінці 213.
Домашнє завдання: візьміть інтерв'ю в когось із рідних.





17/03/2020


9клас Українська література 

" І мертвим,  і живим, і ненародженим..." Тарас Шевченко. Тема "землячків" у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти.

- прослухати вірш https://www.youtube.com/watch?v=btuU5X9CB8A ;

- ознайомтеся з літературно-критичним матеріалом до поеми  послання  Т. Шевченка " І мертвим, і живим, і ненародженим..." і законспектуйте його . с.

224-225 ;
-ознайомтеся з матеріалом про вислови, що стали крилатими , і навчіться їх виразно читати. с.226-227 ;

Засудження комплексу меншовартості національного безпам'ятства і байдужості до рідної мови. Критичний перегляд націонільної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору " І мертвим і живим..." 
https://www.youtube.com/watch?v=DWmhzmyJIYA (переглянути презентацію);
-виконайте завдання с.227-228;
- дайте відповіді на запитання: 
   1.Що вражає вас у назві твору?
   2.Кому адресований твір?
   3.Кого має на увазі автор, звертаючись до своїх земляків, які мертві, живі й ненароджені? Чи має назва поеми      алегоричний зміст?
    4.Ви прочитали твір, тому скажіть, будь ласка, чи дійсно послання Т. Шевченка є дружнім, як це написано у заголовку?
 - Вивчіть напам'ять уривок із посилання Т.Шевченка "І мертвим, і живим, і ненародженним..." (на вибір)



5клас Українська мова


Кома між однорідними членами речення

-пригадайте, яка роль сполучниеів у мові?
 -вивчити правила - параграф 54;
 - виконати вправи 429, 430, 433 с.160-161
 - https://www.youtube.com/watch?v=QvfE0Knbv3Q (переглянути відеоурок)



6 клас  Українська література

Світ природи у творі В. Нестайка "Тореадори з Васюківки". Образи Яви та Павлуші. Характеристика улюбленого героя.
-Пригадайте , яка подія стала поштовхом до написання трилогії "Тореадори з Васюківки";
- складіть цитатну характеристику образів Яви та Павлуші;
-перегляньте презентацію https://www.youtube.com/watch?v=Slwa3mGF604;
- знайдіть епізоди в повісті, які ілюструють вірну дружбу Яви і Павлуші.

8 клас Українська література

О.Довженко - Видатний український письменник і кінорежисер. "Ніч перед боєм" - твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців.Образи діда Платона і діда Савки, їхній моральний урок для солдатів.

-перегляньте презентацію про О.Довженка https://www.youtube.com/watch?v=HhNNSItHMgw;
- ознайомитися з історичними координатами с.210;
-робота з текстом твору "Ніч перед боєм" с.210-216;
-дайте відповідь на запитання с.216-217.




19/03/2020


5клас українська мова

Узагальнювальне слово при однорідних членах речення

-Опрацювати вправу 436 с.162 і зробіть висновок, що таке узагальнювальне слово;
-ознайомитись з теоретичним матеріалом с.162-163;
https://youtu.be/lhFA5Bm7asQ (переглянути відеоурок);
-тренувальні вправи   439,440,443,447;

Домашнє завдання: вивчити правила на сторінці 162-163, виконати вправу 447.

6клас  Українська мова


Числівник.Розряди числівника

-Пригадайте на які питання відповідають числівники?
-виконати вправу 430;
-ознайомитись з теоретичним матеріалом на сторінці 164-165;
https://youtu.be/q83TU_Xf2Tc (переглянути відео);
- виконати вправу 433,434,437;
-опрацювати теоретичний матеріал на сторінці 168 "Розряди кількісних числівників"; 
-виконайте вправу 440;

Домашнє завдання : вивчити правила параграф 52-53, виконати вправи 436, 449.


9 клас українська мова

Складні речення з різними видами зв'язку 

-Пригадайте,які є види зв'язку сполучникових складних речень;
-виконайте вправу 358;
-https://youtu.be/4PwMDo_yUVQ (переглянути відео);
-опрацювати теоретичний матеріал с.166-167;
-виконати вправи 359, 360, 361.

Домашнє завдання : параграф 29, вправа 362.


20/03/2020


Домашнє завдання відправляйте мені на пошту gorbvp45@gmail.com


5 клас Українська література

Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т.Шевченка - художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. "За сонцем хмаронька пливе".

- опрацювати теоретичний матеріал " Ліричний твір" с.195;
- виразно прочитати вірш "За сонцем хмаронька пливе" https://www.youtube.com/watch?v=mbc43seuWRI;
-опрацювати статтю "Засоби образної мови" с.196;
-виписати в зошит визначення: тропи, персоніфікація.

Домашнє завдання : вивчити поезію "За сонцем хмаронька пливе" напам'ять, виписати з твору порівняння, персоніфікації та епітети.

6 клас Українська мова

Числівники прості, складні й складені.

-Пригадайте, яка частина мови називається числівником? Які є розряди числівників? Назвіть морфологічні ознаки числівника?
-Розгляньте схему:



-Виконайте вправу 435;
-Виконайте завдання:


Домашнє завдання: повторити параграф 52, вивчити матеріал таблиці с 167, скласти  дерево свого роду, указавши в ньому прізвища, імена та дати народження членів власної родини (цифри записати словами).

6 клас Українська література

Урок мовленнєвого розвитку. Усний переказ епізодів повісті з докладним цитуванням авторського тексту.

-заповніть таблицю:

-перекажіть членам своєї  родини епізод з твору "Тореадори з Васюківки", який вам найбільше сподобався.

Домашнє завдання:опишіть героя повісті В.Нестайка "Тореадори з Васюківки" ,який вам найбільше сподобався (в зошиті)

8 клас Українська мова

Узагальнення і систематизація вивченого з теми " Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)".

-Дайте відповідь на запитання с.141;
-виконайте завдання:


- виконайте вправу 302;

-виконайте завдання:

Домашнє завдання: повторити параграфи 27,28,29; виконати завдання для самоперевірки с.140-141.

8 клас Українська література

Ніна Бічуя "Шпага Славка Беркути" - повість про школу й проблеми дорослішання, роль батьків у вихованні батьків. Особливості композиції твору. Проблема особистості в сучасному світі.

-переглянути відео про біографію письменниці https://www.youtube.com/watch?v=elhq-peATDs;



-переглянути буктрейлер https://www.youtube.com/watch?v=jvAUerAyeQc;


-робота з текстом с.221-239;

Домашнє завдання: вивчити біографію письменниці, прочитати повість, дати відповіді на запитання с.230-231, зробити порівняльну характеристику Юлька та Славка.




30.03.2020

5 клас Українська мова

Урок мовленнєвого розвитку. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

- Опрацювати визначення на сторінці 165;

-виконати вправу 448, с165:
1.Прочитайте текст "Історія книжки";
2.дайте усні відповіді на запитання після тексту;
3.складіть і запишіть план тексту в зошит;
4.прочитайте текст вдруге і докладно перекажіть його за складеним планом (усно).

Домашнє завдання: вивчити визначення с.165, усно переказувати текст за планом.


5 клас Українська література

Тарас Шевченко. "Садок вишневий коло хати..." - перлина української та світової ліричної поезії.


-робота з художніми тропами: доповніть текст власними епітетами і порівняннями:

"...вечір спадав на землю. Поряд текла ... річка. Вода в ній виблискувала, немов ... , а ....зоря сяяла, неначе ... на...полотні неба. З ... лісочка, що знаходився неподалік, долинала...солов'їна пісня, неначе... хор зібрався на свій... концерт."

-прослухайте аудіозапис вірша "Садок вишневий коло хати..."https://www.youtube.com/watch?v=Ph3RO9Yd-HY;
-прочитайте вірш у підручнику і випишіть пестливі слова с.197;

Домашнє завдання: вивчити вірш на пам'ять с.197, виконати завдання на с.197-198.



6 клас Українська мова

Урок мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень.



- Пригадайте типи і стилі мовлення;




-пригадайте особливості художнього стилю;


-прочитайте зразок твору, випишіть речення з порівняннями. 

Перед грибними дощами
Люблю бувати в лісі о цій порі. Ще тут немає грибників, немає паломників на дику природу. Ліс чистий, первісний і незайманий, як первоцвіт. Усе тут радує зір: рівні, стрункі берізки, не понівечені любителями березового соку, гінкі бурштинові сосни, що, мов корабельні щогли, сурмлять у сизу небовінь. Кремезні дубчаки гудуть міцною крислатою кроною.
Де-не-де впаде березовий жовтуватий листок. Тремтить шелестка осика. Десь далеко-далеко туркоче горлиця — і луна котиться прохолодно й лунко, мов далекий грім.На лісовій дорозі, порослій мохом, роса. Вона тут не висихає, бо осінньому сонцю важко пробити товсту крону й добратися до лісової землі. Тут прохолодно і вогко. І вже вчувається, що ось-ось підуть теплі грибні дощі (За А. Камінчуком).

Домашнє завдання: Складіть письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень.


9 клас Українська мова

Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового  зв'язку. Тренувальні вправи.

-Згадайте,які є речення з різними видами зв'язку;
-яка роль речень з різними видами зв'язку у мовленні?;



- виконати вправу:

    ЗАВДАННЯ.
  1. Визначити та підкреслити головні та другорядні члени речення.
  2. Визначити будову речень та типи зв'язку.

Перед нами стояла задихана, розметана від довгої втечі дівчина. Неначе вибігла з дивної казки. Або: якби ліс, з усіма своїми пронизливими пахощами, з своєю неповторною, вічною свіжістю й бадьорістю, із своїми буйними соками міг перевтілитися, скупчитися в одній - єдиній істоті, то саме отака дівчина могла і бути його породженням, але тоді ліс мав би зникнути, від нього нічого б не лишилося, все втрачене було б на оце творіння. Однак ліс жив і далі, а в ньому знайшлося для князя, ні літнього чоловіка з його клопотами, трудами та неспокоєм, а став знетямлений, задивлений, очищений від усіх складностей світу, і якби міг укласти всього себе в один вигук то вигукнув би хіба що таке: „О велика мудрість сущого!"
А нині тільки мовчазний доторк до цього чуда - і вмить щезнуть усі знегоди, і в душі озветься сміх, буйнощі заллють усе тіло, як ллються звідусюди в лісі пронизливі повіви духу!


-виконати вправу:

Записати речення. Визначити та підкреслити в кожному граматичні основи, пояснити, як повязані прості речення у складне: без сполучників чи за допомогою сполучників (сполучних слів)?

Великі хмари холодом нагусли, червоне листя падає в гаю. Летять у вирій дуже дикі гуси, а я слонам привіт передаю. (Л. Костенко.)  Журавлята жалкували, що ростуть вони поволі. (М. Сингаївський.) Як спить мала травиця, травиці дощик сниться. (А. М’ястківський.) Відцвіли голубі матіоли, згасло літо на жовтих полях. (В. Грінчак.) Ліщинові кущі позадирали списи, по списах дощ стіка, а вітер обтіка.  (Є. Гуцало.) Пробіг автомобіль, і синя хмарка диму за ним розвіялась. (М. Рильський.) 

 Домашнє завдання:повторити параграф 29,виконати подану вправу.
 З кожної пари простих речень утворити складні за допомогою сполучників (або сполучних слів). Утворені складні речення записати,  пояснити розділові знаки.
1). 1. Ніч минула швидко. Настав сірий туманний ранок. 2. Буря вщухла. Хвилі продовжували бушувати. 3. Понісся перший порив вітру. Човен здригнувся.

2). 1. Була чудова, але сумна пора.  Її називають  пізньою осінню. 2. Над містом стояла  ніч. Високо серед неба світив ясний місяць. 3. Пройшов проливний  дощ. Небо тепер ясне.


8 клас Українська мова

Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями). Тестування.















31/03/2020

9 клас Українська література

Тарас Шевченко. Вічна тема матері і сина. Романтичний тип утілення теми жіночої долі в поемі " Катерина".

У нашім раї на землі           
Нічого кращого немає ,      
Як тая мати молодая           
З своїм дитяточком малим.
Т. Г. Шевченко





- перегляньте відеоурок за посиланням  : https://www.youtube.com/watch?v=AGBZ-3LgB0Y;
-опрацювати інформативне гроно до образу головної героїні твору:


Домашнє завдання: прочитати поему "Катерина", опрацювати матеріал на с.234-235, написати міні-твір "Майбутнє Івася".



9 клас Українська література

Тарас Шевченко. Еволюція жіночого образ. Реалістично-побутовий тип утілення теми жіночої долів поемі "Наймичка".


-опрацюйте анкету твору:

1 Якого року написана поезія Т.Шевченка «Наймичка»?
 -1860 р.
 2 Назвіть героїв твору? 
-Ганна, Трохим, Настя, Марко, Катря.
3 Де відбуваються події, описані у творі?
- У простому українському селі.
 4 Визначте жанр поезії. 
-Епічна поема: щоб підкреслити це, Шевченко вводить у твір казкові вимисли .
5 Яка тематика твору? 
-Зображення важкої долі жінки – кріпачки, яка вимушена була все своє життя страждати і приховувати своє материнство.
 6 Ідея твору ?
-Засудження тогочасних умов, у яких жінка відчувала себе соціально незахищеною; висловлення співчуття стражданням героїні.
7 Композиція твору ?
-Композиційно поема поділяється на пролог і 8 частин. У перших чотирьох розповідається про молоду наймичку, решта – про її старість і смерть.
8 У чому полягає проблемність твору?
- Проблема жінки і суспільства;жінки та обставини, у яких вона опинилася; жінки і власної совісті; проблема відносин поколінь.
 9 Основна думка поеми ?
-1) Мати – найсвятіше, що є у кожної людини; 2) Я каралась/Весь вік в чужій хаті … Прости мене, мій синочку: Я…я твоя мати.


-перегляньте буктрейлер "Наймичка":https://www.youtube.com/watch?v=lFmAF-TsvVw;
-прочитайте поему "Наймичка";
-опрацюйте інформативне гроно щодо образу головної героїні твору:


                           


-Домашнє завдання: опрацювати матеріал на   с.235-236 підручника, ідейно -художній аналіз поеми.


5 клас Українська мова

Тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами речення.

-перегляньте відеоурок за посиланням:



- виконати вправу  445, 446;
Домашнє завдання : параграф 55, вправа 447.


6 клас Українськ алітература

Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера".










-переглянути відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=CapBqLZAkk4;
-з'ясуйте, що таке химера, химерний. Назвіть асоціативний ряд до слова химерний;


Домашнє завдання: опрацювати біографію письменника с.178-179; прочитати 1-2 розділи; дати  відповіді на запитання с.187-188.


8 клас Українська література 

Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Буса та Лілі Теслюк.




-перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=-7xu7jYqydw;

Славко Беркута, Юлько Ващук, Стефко Вус, Ділі — головні герої твору, яким властиві індивідуальні, а разом із тим і типові характери дітей-підлітків. Н. Бічуя психологічно глибоко змалювала тип героя-дитини, що намагається самоствердитися, наполегливо, шляхом «максимального навантаження» йде до своєї мети (виліковує себе, щоденно тренується, щоб бути найкращим фехтувальником), уміє переживати поразки, бути самокритичним і робити висновки. Так, це дійсно про Славка Беркуту. Ситуації, у які потрапляє підліток, не тільки загартовують його характер, силу волі, підтверджують морально-етичні переконання, а й додають досвіду, роблять його дорослішим. «Але ж до кожної людини врешті приходить момент, коли вона стає старшою, і не обов’язково для цього лічити свій вік на десятки — події не раз важать більше, ніж час», — читаємо у творі. Юлько Ващук — герой, характер якого формується під впливом надмірної любові батьків та їхнього ставлення до людей, яких вони вважать нижчими за соціальним статусом. Однак поруч зі славолюбством, зверхністю, зневажливим ставленням до інших, заздрістю, нечесністю в цього хлопчини є й позитивні риси. Він глибоко емоційний і вразливий. Юлько спалює свої малюнки через те, що Славко порівнює його коней з уже десь баченими; не може змиритися з тим, що його батько привласнив чужі думки, роздуми, видавши книгу-плагіат про Львів.

Характеристика Славка Беркути


Славко Беркути хотів увійти до збірної і не порушувати присяги. У вісім років він був схожий на дошкільнятко, мав хворі ноги. Він приймав ліки, ходив на ковзанку, хоча часто відчував біль. Це заняття зміцнило його і частково загартувало характер.Його батько випробовував літаки, в дитинстві був у німецькому концтаборі. Саме батько сказав хлопцеві про максимальне навантаження – «вимір характеру і людських сил». Він так готував хлопця до складності життєвих обставин.
1.Вік 
-Учень 7–8 класу.
2. Місце проживання Місто Львів.
3.Стосунки з батьками .
-Добрі, довірливі, співчутливі.
4.Ставлення до друзів.
- Товариський.
5.Улюблене заняття.
- Фехтування, спелеологія.
6. Стосунки з природою.
- Захоплений природою, бачить в усьому таємниці, любить їх відкривати, цікавиться печерами 7.Вчинки.
- Знаходить собі заняття, багато займається самореалізацією, страждає через «недовіру» однокласників.
8.Риси характер.
- Добрий товариш, знавець природи, борець за правду, готовність долати труднощі.
-Ставлення автора Захоплення від вміння самореалізовуватись.

Характеристика Юлька

Юлько вдома ніжний із матір’ю, любить гуляти містом із батьком, захоплений його розповідями про старе місто; з однолітками часто буває пихатим, заздрісним, нечесним. Позитивне та негативне в образі Юлька.
позитивне: • Романтичний • Розумний • Відмінник • Любить батька й маму • Має багату уяву • Гарно малює, особливо коней • Пишається батьком.
негативне:• Гоноровий • Ображає поранену сороку • Самотній • Гордий • Зарозумілий • Підступний • Не дотримує слова.
Характеристика Стефка Вуса.

Ще один тип характеру — Стефко Вус. За допомогою художніх деталей, фрагментів авторської розповіді, нанизаних одна на одну подій-ситуацій (як, наприклад, випадок із сорокою, розмови з сестрою та колишньою вчителькою) читач дізнається про весь пройдений підлітком шлях. Його поведінка зумовлена середовищем, яке змушує оздоблюватись, «наїжачуватись», щоб таким способом захищатися від жорстокості світу. Внутрішньо Стефко інший: він може бути ніжним, добрим і лагідним, турботливим братом і справжнім другом. Він живе у своєму світі спогадів про бабусю Олену, світі сільської природи, і йому складно адаптуватися до життя в місті, в одній квартирі з батьком-п’яницею. Проблема недоглянутості сиріт і напівсиріт, дітей із неблагополучних сімей — особливо гостро постає сьогодні.
Характеристика Лілі Теслюк.

Успішна, всебічно розвинена і талановита дівчинка Лілі, яка виявила себе і в кіномистецтві, і у бальних танцях, і у вивченні іноземних мов — ще один яскравий образ дитини у повісті, який, хоч і не так глибоко психологічно вмотивований, але важливий порушеною проблемою лідерства. …Письменниця дуже влучно змалювала образи байдужих, а то й жорстоких педагогів — класного керівника, директора, які не цікавляться учнями. І тут же з’являється альтернатива таким персонажам — образи вчителя-географа, що вміє побачити дитячу душу, підтримати й допомогти, чи тренера Славка Беркути, який бере на себе роль старшого брата, розуміє дитячу душу. Справжні морально-етичні цінності позачасові, як і твір, що вчить щирості, відкритого погляду на світ, вірі в добро, любові, прощенню, прагненню до гармонії і самовдосконалення.

Домашнє завдання: скласти цитатну характеристику героїв твору.



02.04.2020
Відбудеться онлайн-урок у 5 класі 0 8.30, а в 6 класі в 9.10.  (щоб приєднатися до уроку скачайте програму "zoom")

натискайте клавішу війти та вводьте
ідентифікатор 847-098-9063
пароль0302 



02.04.2020

5 клас Українська мова 

Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення).










- Перегляньте урок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=o-fJVVDOws8;
-виконайте вправу 451, 452 с.168.

Домашнє завдання: параграф 57, вправа 455.



6 клас Українська мова

Відмінювання числівників.






-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=4uuUG-QI7Fs;
- виконати вправу 454, 455 с.172-173.
Домашнє завдання: параграф 54- 55, вправа 466.

9 клас Українська мова

Розділові знаки в складному реченні із сурядним і підрядним зв'язком.

-пригадайте, що таке складне речення


-виконайте вправу 369,371,372, опрацювати теоретичний матеріал с.170-171.
Домашнє завдання: праграф 30, вправа 376.


03.04.2020 онлайн-урок в 6 класі 11.00 українська література і 8 кл 11.40 українська мова 
ідентифікатор 847-098-9063
пароль0302 



03.04.2020

5 клас Українська література

Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи ,яка надихає ліричного героя і зміцнює його патріотичні почуття. " Не бував ти у наших краях !"

- перегляньте відео-урок за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=73WIqQ4eHzA;



Домашнє завдання: переказувати біографію поета, виразно читати вірш с.199-200.


6 клас Українська мова

Відмінювання порядкових числівників.

- Пригадайте, що таке числівник?
-Які групи має числівник?
-На які розряди поділяються кількісні числівники.
-Пригадайте особливості відмінювання кількісних числівників.

-перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=rjqrdYsz7JQ.

-Виконайте вправи 474, 475.

Домашнє завдання: праграф 56, с 177-180, вправа 476.


6 клас Українська література

Ярослав Стельмах. "Митькозавр з Юрківки..." Реальні та пригодницькі події в повісті.


- Дайте відповіді на запитання с.182;
-опрацюйте текст твору до кінця;
-складіть план до 4 та 9 розділів;

Домашнє завдання:дочитати твір, скласти характеристику образів Сергія і Митька.


8 клас Українська мова

Поняття про відокремлення . Відокремлені другорядні  члени речення. Розділові знаки при відокремлених членах речення.

-перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=MOL0WQk8joQ;





-виконати вправу 311,312.
Домашнє завдання : параграф 31 ,вправа 313.


8 клас Українська література

Майстерність письменниці у змалюванні образів. Художні особливості твору.


-перегляньте відео за посиланням :https://www.youtube.com/watch?v=x2brAQLMJ0E;
-дайте відповіді на запитання на сторінці 240.
-ознайомтеся з матеріалом підручника с241.


Домашнє завдання: Напишіть власне висловлювання "Що означає тримати максимальне навантаження в житті?" (за повістю)












Немає коментарів:

Дописати коментар